23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Partnere skal sparke gang i Bang & Olufsen-salget

Salget af de dyre Bang & Olufsen-produkter skal meget højere op, og der skal siges farvel til butikker.

Fokus på kerneforretningen, produktionen af lyd- og billedelektronik, og farvel til butikker. Sådan er den klare strategi for B&O, lyder det fra Struer-virksomhedens bestyrelsesformand Ole Andersen til Børsen.

Vækst er der egentlig nok af i både Kina og Nordamerika, henholdsvis 40 og 71 procent. Men B&O Play driver værket, så nu skal der mere gang i Bang & Olufsen-segmentet med de dyre produkter.

Ny partnerskaber i Kina og USA skal skubbe til udviklingen. I den forbindelse skal det også blive et farvel til ejerskab af butikker, som B&O har 36 af i Kina og færre i Nordamerika. Dem kan partnere nemlig bedre drive med succes, lyder det:

- Der er ikke tale om et brandudsalg, men det er et spørgsmål om at finde nogle partnere, der kan tage det videre, siger Ole Andersen til Børsen.

I Kina er det storaktionæren Sparkle Roll, som har ansvaret for salget af B&O Play-produkterne. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04